חפשו עוד תכנים!
תכנים|שו"ת ברשת|מוצרים 
 
בריאות

הגשת תביעה להכרה כנפגעי פעולות איבה

מערכת שורש  כז ניסן, תשפד  05/05/2024

חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה נועד להעניק הכרה, סיוע ותמיכה למי שנפגעו מפעולות איבה ולבני משפחותיהם. ההגדרה המשפטית של פעולת איבה חיונית לצורך קביעת הזכאות

תגיות:

מהי פעולת איבה?

פעולת איבה היא מעשה אלימות המבוצע על ידי ארגון עוין או מטעמו, או על ידי יחיד המשתייך לארגון כזה, מתוך מניע לאומני עוין. מטרתה של פעולת האיבה היא לפגוע ביעדים ישראליים או יהודיים, בין אם בתוך גבולות מדינת ישראל ובין אם מחוצה לה.

פעולות איבה יכולות להתבטא במגוון רחב של מעשי אלימות, כגון ירי, דקירות, פיגועי תופת, השלכת בקבוקי תבערה, דריסה באמצעות כלי רכב ועוד. הן עלולות לגרום לפגיעה פיזית קשה, נכות, או אף למוות של חפים מפשע. לעיתים, פעולות האיבה מכוונות גם כלפי רכוש, תשתיות ומוסדות אזרחיים, במטרה לזרוע פחד ולשבש את אורח החיים התקין.

freepik

חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה נועד להעניק הכרה, סיוע ותמיכה למי שנפגעו מפעולות איבה ולבני משפחותיהם. ההגדרה המשפטית של פעולת איבה חיונית לצורך קביעת הזכאות לזכויות והטבות הניתנות מכוח החוק. על מנת להיחשב לנפגע פעולת איבה, יש להוכיח כי המעשה בוצע על רקע לאומני וכי הנפגע היה יעד לפגיעה בשל היותו ישראלי או יהודי.

מי זכאי להכרה כנפגע פעולת איבה?

זכאים להכרה כנפגע פעולת איבה הם:

  1. אזרח ישראלי או תושב ישראל שנפגע בפעולת איבה.
  2. אזרח זר שנפגע בפעולת איבה בישראל או בשטחי יהודה שומרון (שטחים בשליטת ישראל).
  3. אזרח ישראלי או תושב ישראל שנפגע בפעולת איבה מחוץ לישראל, בתנאי שיצא מהארץ לתקופה שאינה עולה על 12 חודשים. 
  4. תושב השטחים שיש לו היתר כניסה ממפקד כוחות הצבא בשטח ונפגע בתחום הקו הירוק.
  5. תושב חוץ שנפגע תוך כדי ועקב עבודתו אצל מעסיק ישראלי בחוץ לארץ.

לקבלת מידע על הגשת תביעת נפגעי איבה באתר זכות ויוזמה לחצו על הלינק>>>

כיצד מגישים תביעה להכרה כנפגע פעולת איבה?

  1. יש למלא טופס תביעה לנפגע פעולת איבה (טופס מספר 571) ולצרף את המסמכים הנדרשים, כגון: תעודת זהות, אישורים רפואיים, דוח משטרה וכו'.
  2. את הטופס והמסמכים יש להגיש בסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום המגורים.
  3. לאחר הגשת התביעה, המוסד לביטוח לאומי יבדוק את הבקשה ויחליט האם לאשר את ההכרה כנפגע פעולת איבה.

זכויות נפגעי פעולות איבה

נפגעי פעולות איבה מוכרים זכאים למגוון רחב של זכויות והטבות, בהתאם למצבם הרפואי ולנסיבות הפגיעה. בין הזכויות:

  1. תשלום תגמולים חודשיים.
  2. השתתפות בהוצאות רפואיות ושיקומיות.
  3. מימון טיפולים פסיכולוגיים.
  4. הטבות בדיור, כגון סיוע בשכר דירה או הלוואה לרכישת דירה.
  5. הטבות במס הכנסה ובמס רכישה.
  6. סיוע בהשמה ובהכשרה מקצועית.

חשיבות הגשת התביעה

חשוב מאוד להגיש תביעה להכרה כנפגע פעולת איבה בהקדם האפשרי לאחר הפגיעה, כדי לקבל את הזכויות וההטבות המגיעות לכם על פי חוק. הכרה כנפגע פעולת איבה מאפשרת לקבל תמיכה כלכלית, רפואית ונפשית ומסייעת בהתמודדות עם ההשלכות של הפגיעה.

קבלת סיוע בהגשת התביעה

תהליך הגשת התביעה להכרה כנפגע פעולת איבה עשוי להיות מורכב ומאתגר. אנו בחברת זכות ויוזמה מבינים את החשיבות של קבלת ליווי וסיוע מקצועי לאורך כל התהליך. צוות המומחים שלנו הם בעלי ניסיון רב וישמח לעמוד לצידכם, ילמד את פרטי המקרה וידאג שתקבלו את מלוא הזכויות המגיעות לכם.

הליווי שלנו כולל הכנה מקיפה של התביעה, הגשתה לרשויות הרלוונטיות ומעקב צמוד אחר התקדמותה. בנוסף, הצוות המשפטי והרפואי שלנו ישמח לענות על כל שאלה ולספק לכם את התמיכה הדרושה לאורך כל ההליך.

אנו מזמינים אותך ליצור איתנו קשר ולהתחיל בתהליך מיצוי זכויותיכם כנפגעי פעולת איבה. יחד נוכל להבטיח שתקבלו את הסיוע לו אתם זקוקים וראויים לו. זכרו, אינכם לבד במסע הזה - אנחנו כאן בשבילכם! 

הדפס את המאמר
המלץ לחבר
שמור מאמר
הגדל /הקטן טקסט
הוסף לקליפבורד
כתבות נוספות
מדוע כדאי להשתמש במי פנים ללא אלכוהול?מערכת שורשגם אם אתם לא שותים אלכוהול יכול להיות שאתם מורחים אותו על הפנים. למה טוב להימנע מכך?
הכלים שיגנו על המרחב האישי הפיזי והרגשי שלךמערכת שורשמהם הכלים שיגנו על המרחב האישי, הפיזי והרגשי שלכם, איך תוכלו לשמור על בטיחותכם ומה עוד עליכם לדעת
לייבא תרופות מחו"ל זה כבר לא סיפור - כך תעשו זאת בקלותמערכת שורשבהליך ייבוא תרופות חשוב לפנות ל"בית מקרחת מקוון" שיש לו ניסיון עשיר בתחום זה. בית המרקחת יוכל לאתר את התרופה המבוקשת בחו"ל במחיר הטוב ביותר וידאג להביאה עם משלוח מיוחד ישירות לבית הלקוח
שם השולח
תוכן ההודעה